Mythos
Mythos

Εκεί που μας χρωστούσαν… μας πήραν και το βόδι

By on October 7, 2017
λαικη

Και ο κύριος Γκούσης – ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης – απάντησε στη διαμαρτυρία του Δημοτικού Συμβουλίου Ιθάκης, που έγινε με πρόταση της Λαϊκής Συσπείρωσης, για τις αποφάσεις του, σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο νησί μας.
Ο ΠΔΕ, που παρεμπιπτόντως είναι μέλος της Περιφερειακής Αρχής (ΣΥΡΙΖΑ – ΛΑΕ), ήταν απών από το συμβούλιο της Περιφέρειας που έγινε στην Ιθάκη το περασμένο Σεπτέμβρη , με τη δικαιολογία ότι στην αρχή της σχολικής χρονιάς, έπρεπε να ασχοληθεί με τα προβλήματα των σχολείων. Από τις αποφάσεις του για τα σχολεία της Ιθάκης , καταλάβαμε γιατί δεν ήρθε. Ας δούμε λοιπόν πόσο «άδικο» έχει το Δημοτικό Συμβούλιο και πόσο «δίκιο» ο κ. Γκούσης.
Έλεγε το Δημ. Συμβούλιο , ότι ο περί ου ο λόγος Διευθυντής , έκοψε το διαχωρισμό τμημάτων πληροφορικής στο τμήμα Γ2 του Γυμνασίου και από τώρα πρέπει να λειτουργεί με 17 μαθητές σ’ ένα Εργαστήριο που δεν χωρά πάνω από 14. Ο κ. Γκούσης απάντησε ότι έτσι λειτουργούν πολλά τμήματα στη Περιφέρεια.
Δεν ξέρουμε ποια είναι η κατάσταση των εργαστηρίων στα άλλα σχολεία και πόσοι υπολογιστές υπάρχουν. Ρωτάμε όμως . Είναι αυτό υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης ; είναι έκπτωση προς όφελος του εξορθολογισμού των δαπανών στη παιδεία ναι ή όχι ;
Το Δημ. Συμβούλιο διαμαρτυρόταν για το μη διαχωρισμό της Β΄Γυμνασίου στο μάθημα των Αγγλικών σε αρχάριους και προχωρημένους. Ο κ. Γκούσης απάντησε ότι με τη κείμενη νομοθεσία μια τάξη με ένα τμήμα δεν χωρίζεται σε επίπεδα στο μάθημα της ξένης γλώσσας.
Η λογική του νομοθέτη στο πλαίσιο των αντιλαϊκών αποφάσεων είναι γνωστή και το πόσο ο αριθμός των μαθητών σε μία τάξη ταυτόχρονα καθορίζει και το γνωστικό της επίπεδο είναι επίσης φανερό. Αλλά είναι γνωστό και το γεγονός ότι όλοι οι μαθητές δεν έχουν την ίδια αφετηρία στα Αγγλικά , αφού δεν έχουν όλοι την οικονομική δυνατότητα για φροντιστήριο. Και ρωτάμε. Είναι το τσουβάλιασμα όλων σ’ ένα επίπεδο υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης; είναι έκπτωση προς όφελος του εξορθολογισμού των δαπανών στη παιδεία ναι ή όχι;
Και αν νομίζετε ότι ο κ. Γκούσης σταμάτησε εδώ κάνετε λάθος.
Είναι αλήθεια ότι κόπηκαν τα τμήματα επιλογής της Α΄Λυκείου και αναγκάζονται οι μαθητές να πάρουν όλοι ένα μάθημα.
Είναι επίσης αλήθεια ότι κόπηκαν τα τμήματα επιλογής Γαλλικών στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου και απαγορεύτηκε στους μαθητές να συνεχίσουν στο μάθημα που είχαν επιλογή στη Α΄ Λυκείου
Είναι τα παραπάνω υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης; είναι έκπτωση προς όφελος του εξορθολογισμού των δαπανών στη παιδεία ναι ή όχι ;
Είναι περίπου ένας μήνας που άνοιξαν τα σχολεία και λείπουν 6 καθηγητές. Αυτό όμως δεν φαίνεται να απασχολεί τον ΠΔΕ ούτε οι ώρες που χάνονται. Ξέρει όμως να παρατηρεί τους μαθητές για τις ώρες που χάνουν λόγω της κατάληψης. Προφανώς οι αγώνες πειράζουν τον προϊστάμενο της εκπαίδευσης και όχι τελικά οι χαμένες ώρες.
Είναι φανερό πως με τέτοιες αποφάσεις δημιουργούνται σχολεία δύο ταχυτήτων με ότι αυτό συνεπάγεται για τη μόρφωση των παιδιών μας.
Όσο για τους μαθητές τα παιδιά μας, που αγωνίζονται για το μέλλον και τη ζωή τους, είναι αρκετά ώριμα να καταλαβαίνουν από πολιτική , από αλήθειες και ψέματα και δεν χρειάζονται χειραγώγηση και υποδείξεις . Άλλωστε είναι σε ίδια ηλικία με τους μαθητές που ήταν δίπλα στον κ. Γκούση, στην αντιμνημονιακή του περιπέτεια πριν οι πολιτικοί του προϊστάμενοι των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ τον επιλέξουν εκεί που τον επέλεξαν. Θα είμαστε πάντα δίπλα στα παιδιά μας στον δίκαιο αγώνα της κατάκτησης της γνώσης, που απ’ ότι φαίνεται φοβούνται ορισμένοι.

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΙΘΑΚΗΣ