Mythos
AB BASILOPOULOS

Ο Γεράσιμος Κομποθέκρας και η ζάπλουτη οικογένειά του σπάνε τα τηλεοπτικά κοντέρ

By on November 20, 2017
1

Οι περισσότεροι γονείς, σε περίπτωση που διαπίστωναν ότι τα παιδιά τους διάγουν αδικαιολόγητα πολυτελή βίο, απομυζώντας τα χρήματα της οικογένειας, θα λάμβαναν έκτακτα μέτρα.
Ίσως έκοβαν την στρόφιγγα των παροχών ή ακόμα και να τα υποχρέωναν να βγουν στην αγορά εργασίας, με σκοπό να σταθούν στα πόδια τους. Ο ελληνικής καταγωγής από την Κεφαλονιά επιχειρηματίας Γκάρι Κομποθέκρας (Γεράσιμος δηλαδή) δεν προέβη σε τίποτα από τα παραπάνω. Επέλεξε μία κατά πολλούς ανορθόδοξη μέθοδο. Ένα πρωινό σαν όλα τα άλλα, χαλαρώνοντας στην μαρμάρινη έπαυλή του, αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, παρατηρούσε τον μεγάλο γιο και την παρέα του. Οι νεαροί διασκέδαζαν στην πισίνα, γυμνασμένοι, ηλιοκαμένοι και ντυμένοι με την τελευταία λέξη της μόδας. Χωρίς να έχουν ούτε μία έγνοια, κανόνιζαν το πλάνο της ημέρας που περιελάμβανε βόλτα με το σκάφος, φαγητό και κλάμπινγκ. Τότε ήταν που αντιλήφθηκε ότι τα παιδιά αυτά που ηλικιακά βρίσκονταν στην αρχή της τρίτης δεκαετίας αποτελούσαν την επιτομή της Σιέστα Κί. Της περιοχής και γενέτειράς τους που φημιζόταν για την πανέμορφη και μεγάλη παραλία της και τους ακόμα πιο μεγάλους τραπεζικούς λογαριασμούς των κατοίκων της. Ένας τροπικός παράδεισος για όσους είναι αρκετά προνομιούχοι για να ζουν εκεί και αρκετά ωραίοι για να κυκλοφορούν με μαγιό.
Ο Γκάρι τότε συνειδητοποίησε ότι είχε στα χέρια του το ιδανικό σκηνικό και το τέλειο κάστινγκ. Αν συνδύαζε αυτά τα δύο θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα επιτυχημένο ριάλιτι. Οι νεαροί αυτοί με τη συναρπαστική καθημερινότητα, τους έρωτες, τις φιλίες, αλλά και τα προνόμια που τους εξασφάλιζαν οι γονείς τους δεν θα άφηναν αδιάφορο το τηλεοπτικό κοινό που δίψαγε για το τρίπτυχο: νιάτα, ομορφιά και χρήματα. Ένας κοινός θνητός θα περιοριζόταν στην σκέψη αυτή, η οποία θα παρέμεινε σκέψη. Ο άνθρωπος που υποχρεώνει τους πάντες να τον αποκαλούν “ντόκτορ” Κομποθέχρα και που από ένας απλός χειροπράκτης μετατράπηκε σε πολυεκατομμυριούχο, διακατέχεται από αυτό που ο ίδιος αποκαλεί “ελληνικό δαιμόνιο” και έτσι δεν έμεινε εκεί. «Παιδιά έχετε ένα τρομερό lifestyle», τους είπε. «Επιπλέον, είστε και καλά παιδιά, ηθικά παιδιά. Όταν εγώ μεγάλωνα σε μία παραδοσιακή ελληνική οικογένεια μεταναστών είχαμε να δούμε αμερικάνικες τηλεοπτικές σειρές που προωθούσαν σωστά ήθη και έθιμα. Τώρα πια αυτό λείπει». Με την σύμφωνη γνώμη των πρωταγωνιστών, ο Γκάρι προσέλαβε μία εταιρεία παραγωγής, η οποία ανέλαβε να γυρίσει τον “πιλότο”. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο επεισόδιο, το οποίο έχει στόχο να παρουσιάσει την ιδέα σε τηλεοπτικά δίκτυα. Το συνεργείο ακολούθησε την παρέα των παιδιών που είναι από 19-25 ετών στην παραλία, στα σπίτια τους, στις εξόδους τους, στα πάρτι τους.
Αποτύπωσε τους καυγάδες, τις αντιζηλίες, τους έρωτές και τη σχέση με τις οικογένειές τους. Εκτός από τον γιό του Γκάρι, τον 22χρονο Άλεξ, στην παρέα συμμετέχει και ο 25χρονος ξάδελφός του Πόλι Αποστολίδης, επίσης ελληνικής καταγωγής. Αυτός μετακόμισε για τα γυρίσματα από την Ουάσιγκτον στην Φλόριντα. Μετά είναι η 21χρονη κολλητή του Άλεξ, η όμορφη Κλόι. Δεν θα μπορούσε να λείπει η σύντροφός του Άλεξ Μάντισον και η δύστροπη φίλη της Τζουλιέτ. Μετά την ολοκλήρωση του πιλότου, ο πατέρας Γκάρι ανέλαβε να πείσει τα κανάλια για την αδιαμφισβήτητη επιτυχία της σειράς. Χτύπησε την πόρτα δεκάδων τηλεοπτικών σταθμών, μεταξύ αυτών του E channel. Πρόκειται για το δίκτυο που ανακάλυψε και επένδυσε στην οικογένεια Καρντάσιαν, μετατρέποντας την στο πιο επικερδές και μακροχρόνιο ριάλιτι. Τα περισσότερα του έκλεισαν την πόρτα, άλλα δεν έκαναν καν τον κόπο να του απαντήσουν.
Ένα χρόνο και κάτι χρειάστηκε μέχρι να επικοινωνήσει το MTV, εκφράζοντας το ενδιαφέρον του. «Τηλεφώνησαν από το πουθενά και είπαν: είστε αυτό που ψάχναμε τόσο καιρό». Ο Γκάρι διεκδίκησε και κέρδισε τον ρόλο του executive producer και τα υπόλοιπα είναι ιστορία… Το νεανικό δίκτυο εξήγησε στους συντελεστές ότι το προϊόν είναι οι ίδιοι και ό,τι τους περιβάλλει. Έτσι αποφάσισαν το στρατηγικό σημείο των γυρισμάτων να είναι το πατρικό σπίτι του Άλεξ που αποτελεί αντιπροσωπευτικό δείγμα της ζωής τους. Εκεί πραγματοποιήθηκε και η παρουσίαση της σειράς λίγο πριν από την πρεμιέρα. Οι νεαροί πρωταγωνιστές ήρθαν σε επαφή με τους δημοσιογράφους, πόζαραν καθισμένοι στο σαλόνι και απάντησαν σε ερωτήσεις. Δεν θα μπορούσε να επιλεχθεί καταλληλότερο περιβάλλον. Το 2016 το αξίας 13 εκατομμυρίων δολαρίων σπίτι είχε συμπεριληφθεί στα 10 ακριβότερα της περιοχής.
Ο Γκάρι, μάλιστα, δεν δίστασε να αποκαλύψει περήφανος ότι πολύ συχνά περαστικοί χτυπάνε τα κουδούνια, θεωρώντας ότι βρίσκονται σε κάποιο πολυτελές ξενοδοχείο. Το ενδιαφέρον, όμως, είναι ότι αντίστοιχος πλούτος περιβάλλει και τα υπόλοιπα παιδιά που εν μία νυκτί μετατράπηκαν στο καστ της νέας χιτ σειράς με τον τίτλο Siesta Key. Τα δέκα επεισόδια που παρήγγειλε το δίκτυο αρκούσαν για να το εκτοξεύσουν στην τηλεθέαση, με αποτέλεσμα να επεκταθεί για δέκα ακόμα και να ανανεωθεί η σειρά και για άλλες σεζόν. Η επιτυχία αυτή, όμως, δεν ήρθε χωρίς συνέπειες. Σύσσωμη η κοινότητα εξέφρασε την δυσαρέσκειά της, εκφράζοντας τον φόβο της ότι η σειρά θα μετατρέψει την πολυτελή και απρόσιτη μέχρι τότε γειτονιά τους σε κέντρο διερχομένων. «Η πανέμορφη παραλία μας θα μετατραπεί στο επόμενο Jersey Shore», παραπονέθηκαν κάποιοι, αναφερόμενοι στην προηγούμενη επιτυχία του MTV που απεικόνιζε μία παρέα νεαρών μονίμως μεθυσμένων Αμερικάνων ιταλικής καταγωγής.
Πράγματι, το ριάλιτι που ξεκίνησε γυρίσματα τον περασμένο Απρίλιο εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο το τουριστικό θέρετρο και τίμησε πολλά από τα γνωστά μαγαζιά και αξιοθέατα της περιοχής που είδαν την πελατεία τους να εκτοξεύεται. Εξάλλου, λόγω του υψηλού κόστους διαβίωσης, η περιοχή είχε μία φήμη ότι απευθύνεται μόνο σε πλούσιους ηλικιωμένους. Κάποια από την ενόχληση των ντόπιων φαίνεται να επικεντρώνεται στον τρόπο του Γκάρι. «Αυτός είναι ικανός να βγάλει λεφτά και από τον αέρα». Πράγματι, ο Κεφαλλονίτης Γκάρι και ιθύνων νους της σειράς έχει αποδείξει ότι είναι ιδιαίτερα ικανός στο να ελίσσεται και να αναρριχείται. Ενώ εργαζόταν ως ένας απλός χειροπράκτης ήρθε σε επαφή με πολλά άτομα που είχαν τραυματιστεί σε τροχαίο. Από αυτούς άκουσε τα διάφορα παράπονα για τις εκκρεμότητες και χαρτούρες που είχαν να αντιμετωπίσουν μετά την εμπλοκή τους σε αυτό.
Από αυτούς εμπνεύστηκε να ιδρύσει ένα γραφείο που θα αναλάμβανε να διεκπεραιώσει τα πάντα. Πολύ σύντομα το γραφείο αυτό μεταμορφώθηκε σε μία τεράστια επιχείρηση πολλών εκατομμυρίων με γραφεία σε όλη την Αμερική. Μέσω μίας τηλεφωνικής γραμμής, στην οποία απευθυνόταν κάποιος, μία στρατιά από δικηγόρους, γιατρούς και ερευνητές αναλάμβαναν την υπόθεσή του. Ο Γκάρι ήταν πλέον η επιτομή του αμερικάνικου ονείρου. Από μία οικογένεια Ελλήνων μεταναστών είχε βρεθεί στην κορυφή του κόσμου. Οι ντόπιοι τον κατηγορούν ότι εκτός από το οικονομικό όφελος που θα έχει από την τηλεοπτική σειρά ως παραγωγός, επωφελείται από αυτήν ποικιλοτρόπως. Τη στιγμή που η περιοχή γίνεται γνωστή, ο ίδιος ανακοίνωσε ότι ανοίγει ένα πολυτελές θέρετρο εκεί. Εκτός από την οικονομική ευρωστία του, όμως, κάποιοι ισχυρίζονται ότι ο Γκάρι έχει πλέον πολιτικές φιλοδοξίες, οι οποίες θα προωθηθούν ιδιαίτερα μέσω της μικρής οθόνης. Εξάλλου, στο παρελθόν υπήρξε ο μεγαλύτερος χορηγός του πρώην κυβερνήτη της Καλιφόρνια, αλλά και ιδιαίτερα δραστήριος στην καμπάνια του Ντόναλντ Τραμπ. Η ενασχόλησή του με τα κοινά ξεκίνησε εξαιτίας μίας προσωπικής τραγωδίας, όταν και τα δύο μικρότερα παιδιά του διαπιστώθηκε ότι πάσχουν από αυτισμό. Ο ίδιος θεωρεί ότι αυτό είναι αποτέλεσμα των εμβολίων και έχει εξαπολύσει μία καμπάνια όχι για την κατάργησή τους, αλλά για τον πολύ αυστηρό έλεγχο των συστατικών τους.
Η τεράστια απήχηση του σόου, όμως, δεν μεταφράζεται μόνο σε χρήματα και θαυμαστές. Οι συντελεστές του έχουν μπει στο στόχαστρο αυστηρών επικριτών. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που βρίσκουν αυτό που αποκαλούν ως «ξεδιάντροπη επίδειξη πλούτου» ιδιαίτερα ενοχλητική, ειδικά όταν μιλάμε για νέους που έχουν μόλις αποφοιτήσει από το πανεπιστήμιο ή βρίσκονται στα πρώτα χρόνια των σπουδών τους. Η εφημερίδα New York Times έγραψε ότι πέρα από τα τεράστια σπίτια, τα ακριβά αυτοκίνητα και τα γυμνασμένα κορμιά, οι πρωταγωνιστές δεν παρουσιάζουν κανένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Το μεγαλύτερο κύμα αντιδράσεων, όμως, ήρθε από μία ομάδα φιλόζωων που ανακάλυψε ότι ο Κομποθέκρας ο νεότερος είχε αναρτήσει στα σόσιαλ μίντια κάποια βίντεο, στα οποία αυτός και οι φίλοι του ταλαιπωρούσαν ζώα. Στο Facebook δημιουργήθηκε μία ομάδα με τίτλο Βoycott Siesta Key MTV με 10 χιλιάδες μέλη. Ούτε αυτό, όμως, εμπόδισε τα κοντέρ της τηλεθέασης να χτυπάνε κόκκινο!

Επιμέλεια Ξενοφώντας Ευαγγελάτος

2 3 4 5