Σπάνια ζωγραφικά έργα του Κώστα Ευαγγελάτου εκτίθενται από τον Μάρτιο στο Παρίσι

Μετά τη μεγάλη αναδρομική έκθεση του διεθνή καλλιτέχνη Κώστα Ευαγγελάτου στον σημαντικό εκθεσιακό χώρο Espace JANOT του CENTRE DE SEVRES στο Παρίσι που ολοκληρώθηκε τον περασμένο Νοέμβριο με μεγάλη επιτυχία και επαινετικές κριτικές τόσο από Γάλλους ιστορικούς τέχνης όσο και από Ελληνογάλλους συγγραφείς και φιλότεχνους η εκθεσιακή του δραστηριότητα συνεχίζεται και φέτος την Άνοιξη στην πόλη του φωτός!
Η Galerie d’ art LOC ART PARIS, AU FIL DU CANAL εκθέτει έργα του σε μεγάλη ομαδική έκθεση από αρχές Μαρτίου μέχρι τέλος Μαίου 2018. Πρόκειται για συνθέσεις του με γυναικείες μορφές που αναδύονται αφαιρετικά μέσα από χρωματικές αρμονίες και συνειρμούς ιδιαίτερης πνευματικότητας και ομορφιάς. Έργα φιλοτεχνημένα στον καμβά, σε ύφασμα, σε ξύλο με λάδια και ακρυλικά, χαρακτηριστικά της προσωπικής τεχνοτροπίας του με σύμβολα, χαράξεις, στίγματα και αρχαικά μοτίβα. Ο Κώστας Ευαγγελάτος/ Costantinos Evangelatos, το 1988 εξέθεσε ατομικά για πρώτη φορά στη Γαλλία τη σειρά έργων του με τίτλο “Consceptualizations” στον πύργο «Les Fontaines», Centre Culturele στο Chantilly / Σαντιγύ της Γαλλίας με επιτυχία. Έκτοτε έχει πραγματοποιήσει οκτώ ατομικές εκθέσεις ζωγραφικής στο Παρίσι. (Οι εκθέσεις του το 2008 και το 2010 στο LA MAISON DE LA GRECE, έγιναν με την Αιγίδα της Ελληνικής Πρεσβείας στη Γαλλία).
Το 2007 έστησε εγκατάσταση στο χώρο της αλέας των Tuιlleries του Λούβρου, με επιζωγραφισμένες πολύχρωμες γεωμετρικές φόρμες, και το 2008 σε κεντρικές περιοχές της πόλης έδρασε με performance “COSTAS- L’ AUTUMNE A PARIS -“Le dernier rouleau”. Έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές και διεθνείς εκθέσεις ζωγραφικής στις Γαλλικές πόλεις: Αμιένη, Αβινιόν, Μεντόν, Λίλ κ.α. Στο Παρίσι επίσης συμμετείχε στη διεθνή επετειακή έκθεση με τίτλο 1/2000 στο College Jaques-Cartie-Chauny και φέτος στον Πολυχώρο Τέχνης Espace Christiane Peugeot, με την Melkart Gallery, στην έκθεση με τίτλο Migra(r)tion, 2017). Ο επιμελητής εκθέσεων και συλλέκτης Πασκάλ Βουαρέν επισημαίνει: “Το διαχρονικό ταλέντο του Έλληνα καλλιτέχνη Κώστα Ευαγγελάτου αποκρυσταλλώνει ποιητικά την πολυσχιδή εποχή μας. Με το ιδιότυπο αισθητικό του ύφος προκαλεί τη νόηση του θεατή, ενώ ταυτόχρονα αιχμαλωτίζει την ματιά του με τις ελκυστικές και αρμονικές του φόρμες-ζωγραφικά υφασμάτινα ειλητάρια”. Η εικαστική επιμελήτρια Μαριλώρ Λαμύ αναφέρει: “Ο Έλληνας καλλιτέχνης αναβαπτίζει αυθεντικά την τέχνη του στα αρχαικά πρότυπα ομορφιάς, με μοντέρνο και πρωτότυπο πνεύμα, κύρια όμως εκπλήσσει για τις πολυμορφικές του εκφραστικές δυνατότητες”.
Η τεχνική της γραφής του Κώστα Ευαγγελάτου είναι πολυδιάστατη ενώ το θέμα των απεικονίσεων στις καταθέσεις του πολυκύμαντο. Στηρίζεται σε μια ποικιλία ανάπλασης που δρα παράλληλα με την συγκροτημένη χρήση του χρώματος και του σχήματος. Εκφράζει την ενέργεια που βρίσκεται στην κοσμογονική κίνηση της εξέλιξης . Τα μορφολογικά στοιχεία που χρησιμοποιεί εμπεριέχουν δύναμη σε τεράστια κλίμακα. Τα συστατικά της διαπραγμάτευσης τους συγκλίνουν με την υπερβατική ουσία που λειτουργεί άμεσα δίνοντάς οντότητα σε φιγούρες που ενέχουν εναλλαγές, σηματοδοτήσεις και διαφοροποιήσεις. Ισορροπούν με λυρική πολυφωνία και αρμονικές αντιστίξεις που υποτάσσουν τον συμβολισμό στην εξελικτική κινητοποίηση. Η χροιά τους βασίζεται σε ζωντανά μοτίβα με περιεχόμενο και διάσταση. Οι σχεδιασμοί συγκροτούν μια διεργασία αλληγορικής φαντασίας και αφαίρεσης. Πρόκειται για μια περιπλάνηση , μια ενδοσκόπηση που κινητοποιεί μηνύματα και νοήματα ζωής. Προσωποποιεί μορφές τονίζοντας την φυσική της μεταβατικότητας ,την μετάλλαξη ,τον συλλογισμό, τους υπάρχοντες νόμους της ογκολογικής βαρύτητας ,τη στωικότητα και τη σφοδρότητα. Παρουσιάζει τους συνδυασμούς μιας διευθέτησης που κατευθύνεται προς τα επινοήματα των ιδιότυπων αντανακλάσεων. Προβάλλει το εκρηκτικό βίωμα που μέσα από το θεωρούμενο είδωλο αναμορφώνεται σε ομοιοπαθητικό κάτοπτρο. Οι πρωτοποριακοί και νεωτεριστικοί ορίζοντες του ως συλλήψεις άπτονται της υπερρεαλιστικής τοποθέτησης. Αγγίζουν τη πεμπτουσία της ολοκλήρωσης και την αντενέργεια των συνειδησιακών εκδοχών. Η φόρμα τους κατευθύνει τις οσμώσεις προς τη συνύπαρξη της συνδικίας και της αντίληψης.

Λεόντιος Πετμεζάς

2 3

Related Posts