Η επόμενη μέρα της Formula 1 δεν θα έχει πιλότους

Η Roborace είναι η εταιρία που ξεκινά την πρώτη μηχανοκίνητη μάχη του κόσμου με αυτοκινούμενα αγωνιστικά που μοιάζει φυσικά σαν να έχει ξεπηδήσει από φιλμ επιστημονικής φαντασίας.
Στο όραμά της για την επόμενη μέρα των αγώνων ταχύτητας, ο πρωταγωνιστής θα είναι πια ο υπολογιστής και όχι ο οδηγός, αν και τον Β’ Ανδρικό Ρόλο τον έχει ήδη καπαρώσει ο σχεδιαστής της. Ο Daniel Simon έχει περάσει από τη Volkswagen, την Audi, την Bentley και την Bugatti, υπογράφοντας παράλληλα κινηματογραφικά αμάξια για ταινίες όπως οι «Prometheus», «Captain America» και «Tron: Legacy» φυσικά. Οι φιλοδοξίες της Roborace είναι να γίνει απόλυτος καινοτόμος κάτι εντελώς καινούριου, αν και στην πραγματικότητα είναι ακόμα μόνο στην αρχή. Οραματίζεται τη δική της αυτοκινούμενη Formula με ομάδες να φτιάχνουν τα δικά τους προγράμματα για τα robocars και όλα αυτά ως μέρος της Formula E, της κούρσας των ηλεκτροκίνητων μονοθέσιων που διανύει αισίως την τρίτη της σεζόν.
Η Roborace υπόσχεται μεγάλα πράγματα και σαφώς ηλεκτρικά. Το αγωνιστικό πάντως είναι καμωμένο από ανθρακονήματα και ελαφρώς μικρότερο σε διαστάσεις από το μονοθέσιο της Formula 1. Όσο για τον «οδηγό», αυτός φορά εγκέφαλο από την Nvidia και αλληλεπιδρά με το περιβάλλον με τη βοήθεια αισθητήρων και καμερών. Ο κόσμος πήρε μερικές κλεφτές ματιές από τη νέα μέρα των αγώνων ταχύτητας πολύ πρόσφατα, όταν η Roborace έστειλε τα δύο πρωτότυπά της σε μια βόλτα σε πίστα του Μπουένος Άιρες. Αμφότερα τα αγωνιστικά απέφυγαν επιτυχώς ένα σκυλί που πετάχτηκε στην πίστα, το ένα από τα δύο έπεσε όμως μετά σε έναν τοίχο. «Δεν μαθαίνουμε τόσα πολλά όταν κάνουμε τέλειους γύρους», σχολίασε δαιμόνια μηχανικός της εταιρίας. Το περιστατικό με τον σκύλο έδωσε μάλιστα νέες ιδέες στους ιθύνοντες της Roborace, η οποία οραματίζεται τώρα τους μη επανδρωμένους αγώνες ταχύτητες ως σειρά δοκιμασιών και προκλήσεων, παρά ως απανωτούς γύρους σε μια πίστα. Τα μονοθέσια θα αποφεύγουν εμπόδια και θα εκτελούν τέτοιου είδους δοκιμασίες, μιας και η καθαρή ταχύτητα δεν φαίνεται να είναι εδώ το πρώτο ζητούμενο.
Η μεγαλύτερη ελπίδα της συγκεκριμένης γενιάς αγωνιστικών είναι η γνώση που θα αποκομίσει η επιστήμη για τα αυτόνομα οχήματα, κάτι που θα περάσει προοδευτικά και στον πραγματικό δρόμο. Οι αγώνες ταχύτητες έδιναν εξάλλου διαχρονικά στην αυτοκίνηση νέες τεχνολογίες και καινοτομίες και έτσι θα συμβεί πιθανότατα και εδώ. Το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ εξάλλου κάνει αυτό ακριβώς εδώ και λίγο καιρό, παίρνοντας ένα τροποποιημένο Audi TT και σε συνεργασία με τη Shelley το έχει φτάσει στα μηχανικά όριά του στην πίστα, παραμένοντας πλήρως αυτόνομο. Η Roborace θέλει να δίνει στα πληρώματα των ομάδων το ίδιο ακριβώς μονοθέσιο και εκείνες να κάνουν ό,τι κάνουν αποκλειστικά σε όρους δικών τους λογισμικών. Τα πράγματα πάνε βέβαια σαφώς πιο αργά απ’ όσο υπολόγιζε η φίρμα, μιας και είχε ανακοινώσει πως το 2017 θα διαγωνίζονταν ήδη 20 μονοθέσια. Όπως όμως θα μας έλεγε τόσο η Google όσο και η Tesla, το να φτιάξεις ένα λειτουργικό αυτοκινούμενο αμάξι, πόσο μάλλον με αγωνιστικό χαρακτήρα, μόνο εύκολο δεν το λες…

Επιμέλεια Γιάννης Τσεντούρος

Related Posts