Η θέση μας για το πληροφοριακό σύστημα στάθμευσης στο Αργοστόλι

Καταρχήν αισθανόμαστε δικαιωμένοι για την υλοποίηση προτάσεων της παράταξής μας, τις οποίες έχουμε εκφράσει προεκλογικά. Το πρόγραμμα της παράταξής μας προωθεί τεχνολογικές εφαρμογές για την πληροφόρηση του πολίτη, τη συμμετοχή του στα κοινά, καθώς και τη διαχείριση διαφόρων τομέων της αυτοδιοίκησης.

Η παράταξή μας είχε πραγματοποιήσει επίσκεψη στα Τρίκαλα, όπου είχαμε την ευκαιρία να δούμε ανάμεσα στα άλλα και το πληροφοριακό σύστημα για τη στάθμευση σε λειτουργία. Θεωρούμε ότι η παρεχόμενη πληροφόρηση είναι σημαντική για τη διαχείριση της κυκλοφορίας στην πόλη αλλά και τη λήψη κρίσιμων αποφάσεων. Συμφωνούμε λοιπόν, με την υλοποίηση του υπό συζήτηση έργου και ψηφίζουμε υπέρ της σχετικής προγραμματικής σύμβασης.

Εκεί που διαφωνούμε είναι στο ότι η υιοθέτηση τέτοιων προτάσεων από τη δημοτική αρχή συνοδεύεται από πανηγυρικές δηλώσεις. Για παράδειγμα το ΚΕΠ υγείας που ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο κατά την προηγούμενη συνεδρίαση, το οποίο αποτελεί μια υπηρεσία πληροφόρησης και προγραμματισμού, παρουσιάστηκε από συγκεκριμένα μέσα ως μια νέα κοινωνική δομή του Δήμου. Ομοίως, το πληροφοριακό σύστημα στάθμευσης παρουσιάζεται ως η λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος στο Αργοστόλι, πριν καν ψηφιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο.

Ένα σύστημα πληροφόρησης και διαχείρισης της στάθμευσης και κατ’ επέκταση της κυκλοφορίας στην πόλη του Αργοστολίου είναι πολύ χρήσιμο ως εργαλείο, δεν αποτελεί όμως πανάκεια στα προβλήματα της πόλης και από μόνο του δεν πρόκειται να λύσει το κυκλοφοριακό και το ζήτημα της έλλειψης θέσεων στάθμευσης.

Αντιθέτως, απαιτείται μια δέσμη μέτρων και απαιτούμε από τη δημοτική αρχή να δεσμευτεί ότι θα προχωρήσει στην υλοποίηση τουλάχιστον των κάτωθι:

Δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης.

Τα πρόσφατα έργα πεζοδρόμησης στο κέντρο του Αργοστολίου έχουν δημιουργήσει ένα έλλειμα τουλάχιστον 200 θέσεων στάθμευσης, όταν ήδη υπήρχε πρόβλημα σε περιόδους αιχμής.

Υπάρχει ανάγκη δημιουργίας νέων θέσεων στάθμευσης σε χώρο πλησίον του κέντρου του Αργοστολίου που να υπερκαλύπτει το παραπάνω έλλειμα. Επιπροσθέτως θεωρούμε ότι είναι απαραίτητη η δημιουργία ενός μεγάλου χώρου στάθμευσης στην είσοδο της πόλης (πχ Λυκιαρδοπουλάτα), ο οποίος για να λειτουργήσει επ’ ωφελεία των πολιτών, απαιτεί την προσφορά εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης προς το κέντρο.

Δημοτική – αστική συγκοινωνία.

Προτείνουμε τη δημιουργία μιας γραμμής δημοτικής – αστικής συγκοινωνίας η οποία να έχει ως αφετηρία το χώρο στάθμευσης στην είσοδο της πόλης, να κινείται παραλιακά έως και το κολυμβητήριο και να επιστρέφει από τη Λεωφόρο Βεργωτή.

Για να είναι ελκυστική η χρήση της δημοτικής – αστικής συγκοινωνίας είναι απαραίτητο να υπάρχει σε κάθε στάση πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο για το χρόνο έως την άφιξη του λεωφορείου, ενώ προτείνουμε να είναι και δωρεάν προς τον πολίτη.

Χρήση εναλλακτικών μέσων μεταφοράς

Οφείλουμε να δώσουμε προτεραιότητα σε μέσα μεταφοράς τα οποία δεν οχλούν, όπως το ποδήλατο. Είναι επιτακτική ανάγκη η δημιουργία συνδεμένων ποδηλατόδρομων σε όλη την πόλη, καθώς και ένα εύχρηστο σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων με σταθμούς σε καίρια σημεία (χώροι στάθμευσης, ΚΤΕΛ, κλπ).

Προσβασιμότητα πεζών και ΑμεΑ

Μια πόλη οφείλει να σέβεται πρωτίστως τους πεζούς και τα ΑμεΑ. Είναι αναγκαία η ανάκτηση της ανεμπόδιστης κυκλοφορίας πεζών στα πεζοδρόμια της πόλης μας, με απομάκρυνση κάθε είδους εμποδίων και αποκατάσταση όσων είναι σε κακή κατάσταση.

Ράμπες πρόσβασης ΑμεΑ σε όλες τις κύριες διαδρομές εντός της πόλης και σε όλα τα κτίρια στα οποία στεγάζονται δημοτικές (και άλλες δημόσιες) υπηρεσίες.

Ελεγχόμενη στάθμευση στην Παραλιακή οδό.

Σε περιοχές όπου υπάρχει συχνή εναλλαγή οχημάτων αποδεικνύεται εύκολα ότι λειτουργεί πολύ θετικά το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης. Σε συνδυασμό με το σύστημα πληροφόρησης και διαχείρισης που πρόκειται να εγκατασταθεί, υπάρχει τρόπος το μέτρο αυτό να είναι ιδιαίτερα εύχρηστο και προσιτό στον πολίτη (μέσω εφαρμογής στο κινητό, κράτησης θέσης και πληρωμής on-line κλπ)

Ενδεχομένως η στάση για ένα μικρό χρονικό διάστημα (πχ 15’) να είναι χωρίς χρέωση, ενώ στη συνέχεια η χρέωση να είναι κυμαινόμενη, ανάλογα με το συνολικό χρόνο που παραμένει το όχημα σε μια θέση. Με τα έσοδα από την ελεγχόμενη στάθμευση είναι δυνατόν να χρηματοδοτείται η γραμμή δημοτικής – αστικής συγκοινωνίας που προαναφέραμε.

Η εισαγωγή ενός τέτοιου συστήματος δίνει τη δυνατότητα για την προώθηση πολιτικών, όπως πχ της ανακύκλωσης. Ανάλογα με τον όγκο υλικών που ανακυκλώνει έναν νοικοκυριό, μπορεί να προσφέρονται ανταποδοτικά «πιστωτικές μονάδες» χρόνου στάθμευσης.

Πρόβλεψη θέσεων στάθμευσης για μηχανές

Το υπό συζήτηση πληροφοριακό σύστημα στάθμευσης είναι σχεδιασμένο να εντοπίζει αυτοκίνητα, οπότε για τα δίκυκλα που καταλαμβάνουν διαφορετική επιφάνεια και ο αισθητήρας δεν τα εντοπίζει, απαιτείται πρόβλεψη διαφορετικών και συγκεκριμένων θέσεων στάθμευσης για δίκυκλα.

Απαραίτητες προϋποθέσεις

Τέλος, για όλα τα παραπάνω απαιτούνται κάποιες βασικές κινήσεις στις οποίες η δημοτική αρχή οφείλει να προβεί το συντομότερο δυνατόν:

1. Για την εγκατάσταση χρήσεων χώρων στάθμευσης, είναι αναγκαία η επικαιροποίηση του Χωροταξικού σχεδίου της πόλης του Αργοστολίου.

2. Για τον έλεγχο της εφαρμογής του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης κλπ είναι απαραίτητη η επανίδρυση της Δημοτικής Αστυνομίας.

Λόγω του ότι ο Δήμαρχος, κ. Θ. Μιχαλάτος, δεν παρευρέθηκε στην 9η Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, αναμένουμε τη σύμφωνη γνώμη του για τις προτάσεις που προαναφέρουμε, καθώς και τη ρητή δέσμευσή του για τη μελέτη και υλοποίηση τους.

Δημοτική Παράταξη «Κεφαλονιά, νησί για όλους»

Related Posts

LEAVE A COMMENT

Make sure you enter the(*) required information where indicated. HTML code is not allowed