Θέλει… εορταστική άδεια ο Δημήτρης Κουφοντίνας

Στο Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Βόλου προσέφυγε ο Δημήτρης Κουφοντίνας, προκειμένου να του χορηγηθεί εορταστική άδεια διάρκειας εννέα ημερών από το σωφρονιστικό κατάστημα των φυλακών Κασσαβέτειας του Βόλου, μετά την απόρριψη του σχετικού αιτήματός του από το Πειθαρχικό Συμβούλιο της φυλακής.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Βόλου αναμένεται να συνεδριάσει την επόμενη εβδομάδα, για να εξετάσει το αίτημα του Κουφοντίνα, ο οποίος είναι καταδικασμένος σε 11 φορές ισόβια. Της προσφυγής του Κουφοντίνα στο Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Βόλου προηγήθηκε και η αρνητική απόφαση του Πειθαρχικού Συμβουλίου των φυλακών για εορταστική άδεια εννέα ημερών που είχε αιτηθεί ο ισοβίτης, με αποτέλεσμα την τελική απόφαση να τη λάβει το Δικαστικό Συμβούλιο. Κατά το παρελθόν ο Κουφοντίνας έχει λάβει έξι φορές άδεια εξόδου από τις φυλακές. Ωστόσο, μετά τη μεταφορά του από τις φυλακές Κορυδαλλού στις φυλακές Κασσαβέτειας Βόλου, τον Αύγουστο του 2018, δεν του χορηγήθηκε καμία άδεια, αντιθέτως απορρίφθηκαν τρεις φορές τα αιτήματά του, με το βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Βόλου να ισχυρίζεται ότι:
1) Ο νομοθέτης αναφέρεται σε καταδίκους σε ισόβια κάθειρξη ως έχοντες δικαίωμα αδείας, όχι όμως και σε καταδίκους σε περισσότερες της μίας ισόβιας κάθειρξης. Αυτό, κατά τους δικαστές, σημαίνει πως δεν επιθυμεί να χορηγούνται τέτοιες άδειες.
2) Οι δικαστές, κάνοντας ερμηνεία των διατάξεων του σωφρονιστικού κώδικα, επισημαίνουν πως οι ουσιαστικές προϋποθέσεις που αυτός θέτει για την άδεια, «στηρίζονται στην παρούσα εκτίμηση της προσωπικότητας και της εν γένει τρέχουσας διαγωγής του κρατουμένου, με σκοπό να στοιχειοθετηθεί η πρόβλεψη για καλή χρήση της άδειας». Και αφού ξεκαθαρίζουν πως προφανώς «στην έννοια του σωφρονισμού, δεν περιλαμβάνεται η καθ’ οιονδήποτε τρόπο ιδεολογική μεταστροφή του καταδίκου», προσθέτουν πως «ευλόγως η έννομη τάξη συναρτά τον σωφρονισμό του καταδίκου με τη μη τέλεση νέων εγκλημάτων, ήτοι, ευθέως με τον σεβασμό προς τα έννομα αγαθά, μεταξύ δε αυτών, προεχόντως αυτό της ζωής και της σωματικής ακεραιότητας αορίστου αριθμού προσώπων». Με βάση αυτήν την παραδοχή, παραθέτουν σειρά δηλώσεων του Κουφοντίνα, οι οποίες κατά τη γνώμη τους δείχνουν το αντίθετο.

Related Posts

LEAVE A COMMENT

Make sure you enter the(*) required information where indicated. HTML code is not allowed