Παιδεία και πανδημία: προβλήματα και προτάσεις μέρος 1ο (Α/βάθμια)

Με τη σημερινή παρέμβαση ξεκινάμε μία συνέχεια δημοσιεύσευων στις οποίες θα μας απασχολήσουν τα ζητήματα της παιδείας και στις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης. Ως γνωστόν, ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία έχει δημιουργήσει παρατηρητήριο για τα θέματα παιδείας, το οποίο η Οργάνωση Μελών της Κρανιάς ενισχύει με τη δική της συμβολή στην καταγραφή των προβλημάτων αλλά και με συγκεκριμένες προτάσεις.
Ξεκινάμε σήμερα με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Τα προβλήματα Α/θμιας, αλλά και γενικά της εκπαίδευσης έρχονται από παλιά, αναδεικνύονται με την πανδημία και επιγραμματικά συνοψίζονται στα εξής:
1ο Παλιές και ανεπαρκείς κτιριακές υποδομές.
2ο Ανεπαρκής και μη έγκαιρη κάλυψη των κενών θέσεων εκπαιδευτικών.
3ο Έλλειψη ουσιαστικής και επαρκούς επιμόρφωσης- μετεκπαίδευσης που να απαντά στα προβλήματα της εποχής.
4ο Αναλυτικά προγράμματα σπουδών που δε λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες των μαθητών/τριών, αλλά είναι προσανατολισμένα στην οικονομία της αγοράς τόσο ιδεολογικά όσο και στην εφαρμογή τους («σπρώχνουν» από το δημοτικό τα παιδιά στα φροντιστήρια).
5ο Πεπαλαιωμένος και ανεπαρκής τεχνολογικός εξοπλισμός.
6ο Παντελής έλλειψη προσωπικού εξειδικευμένου στον ψυχοκοινωνικό τομέα. Η άμεση εμπλοκή και η συνεργασία παιδοψυχολόγων με τους εκπαιδευτικούς μέσα στο χώρο του σχολείου κρίνεται απαραίτητη για κάθε σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα. Οι υπάρχουσες δομές, παρ’ όλες τις προσπάθειες του προσωπικού, δεν επαρκούν για μια ουσιαστική παρέμβαση στα προβλήματα που προκύπτουν.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, θα θέλαμε να επικεντρωθούμε σε θέματα που αφορούν την επικαιρότητα και τα οποία είναι εύκολα αποδεκτά από την κοινωνία την παρούσα στιγμή, χωρίς φυσικά να υποτιμάμε τη σπουδαιότητα των υπολοίπων. Πιο συγκεκριμένα:
Προτεραιότητα είναι η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα εξαιτίας των αναγκαίων μέτρων υγειονομικής προστασίας για την αποφυγή συνωστισμού (σχεδόν διπλασιάζεται η αναγκαία απόσταση ασφαλείας, άρα και ο απαιτούμενος χώρος στις αίθουσες πράγμα που αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει!) και όχι η αύξηση όπως προέκυψε από την πρόταση νόμου που έφερε στη Βουλή η κυρία Κεραμέως.
Αυτό στη συνέχεια απαιτεί προσλήψεις εκπαιδευτικών για να στελεχώσουν τα τμήματα καθώς και εύρεση νέων αιθουσών, άρα κατασκευή κτιριακών υποδομών. Όσο αφορά τη σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση, η πρότασή μας είναι να εξασφαλιστεί ο αναγκαίος εξοπλισμός ο οποίος να καλύπτει αριθμητικά και ποιοτικά όλες τις εκπαιδευτικές μονάδες και το σύνολο των μαθητών. Οι μέχρι τώρα προσπάθειες των εκπαιδευτικών Δασκάλων είχαν πενιχρά αποτελέσματα στη σύγχρονη διδασκαλία λόγω:
α. έλλειψης επαρκούς και αξιόπιστου εξοπλισμού από τη μεριά των μαθητών
β. ασυμβατότητας λογισμικού μεταξύ των υπολογιστών, smartphone και
γ. λόγω χαμηλών ταχυτήτων σύνδεσης διαδικτύου που εμποδίζουν την ισότιμη συμμετοχή των μαθητών/τριών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Είδαμε όλες αυτές τις μέρες εκατομμύρια ευρώ να πηγαίνουν και να έρχονται… Ας πάνε τουλάχιστον εκεί που υπάρχει ανάγκη και που πραγματικά χρειάζονται και όχι σε ανούσια voucher! Στην επόμενη παρέμβασή μας θα διαπραγματευτούμε ζητήματα για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Οργάνωση Μελών Κρανιάς του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία

Related Posts

LEAVE A COMMENT

Make sure you enter the(*) required information where indicated. HTML code is not allowed