Κυκλοφοριακή ανάσα για το Αργοστόλι η επέκταση του Περιφερειακού δρόμου στο νότιο τμήμα του, χρονοδιάγραμμα Μελετών έως 30 Νοεμβρίου

«Ένας φίλος ήρθε απόψε από τα παλιά», λέει ένα τραγούδι του παλιού ελληνικού ρεπερτορίου, που άνετα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και ως τίτλος στο σημερινό μας ρεπορτάζ. Η επέκταση του Περιφερειακού στο νότιο τμήμα του θα αποτελέσει κυκλοφοριακή ανάσα για την πρωτεύουσα της Κεφαλονιάς.
Το συγκεκριμένο θέμα εισηγήθηκε στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Διονύσης Μινέτος και ψηφίστηκε ομόφωνα από όλες τις παρατάξεις, ωστόσο η ιστορία αυτού του έργου ξεκινάει από τον παλαιό Δήμο Αργοστολίου και του τότε Δημάρχου του, Γιώργου Τσιλιμιδού, με την πρωτη σύμβαση ανάθεσης Μελέτης να υπογράφεται από τον τότε Αντιδήμαρχο, Διονύση Ανδρεάτο τον Ιούνιο του 2009. Από εκεί και πέρα δεν υπήρξε κάποια εξέλιξη, αφού ο ενιαίος Δήμος Κεφαλονιάς σχεδόν αδιαφόρισε για το έργο αφήνοντάς το ανενεργό. Το 2016 και ύστερα από πιέσεις. Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ολοκληρώθηκε το 2016 και έτσι το έργο ξαναζωντάνεψε. Μετά τον Νοέμβριο του 2020 θα αναζητηθεί από τον Δήμο χρηματοδοτικό εργαλείο, πιθανότατα το ΕΣΠΑ, με έναν προϋπολογισμό που αναμένεται να φτάσει τα 4 εκ. ευρώ.

ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Η τυπική διατομή του νότιου κλάδου της περιφερειακής οδού προβλέπεται να είναι δείχνει (μίας λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση) τύπου «β2σ», συνολικού πλάτους οδοστρώματος 11,00μ, με πλάτος λωρίδας 3,75μ ανά λωρίδα καθοδήγησης 0,25μ, λωρίδα πολλαπλών χρήσεων (ΛΠΧ) 1,50μ και με πλάτος «π» μη σταθεροποιημένου ερείσματος 1,50μ. Η ίδια διατομή έχει εφαρμοστεί και στο επόμενο ήδη κατασκευασμένο κεντρικό τμήμα του Περιφερειακού. Η θέση του εξεταζόμενου έργου καθώς και η ευρύτερη περιοχή μελέτης, φαίνονται στα επισυναπτόμενα αποσπάσματα χαρτών. Κύρια Οδός συνολικoύ μήκους 1.002,32μ (Χ.Θ. 1+085,08- Χ.Θ.3+949.38)», (τμήματος της Περιφερειακής Οδού Αργοστολίου).
Χ.Θ.0+320,00 προβλέπεται η κατασκευή τεχνικού υπόγειας διάβασης για τη διέλευση πεζών και ζώων, προκειμένου να εξυπηρετήσει την κτηνοτροφική δραστηριότητα στην περιοχή. Οι διαστάσεις του προτεινόμενου τεχνικού είναι 5,0μx2,5μ.
Χ.θ. 0+421,70 η αρτηρία προσαρμόζεται στον κυκλικό κόμβο ΒΙ.ΠΕ.1.
Χ.θ. 0+590 η χάραξη συναντά υφιστάμενη υδρογεώτρηση
Στη συνέχεια η χάραξη στρέφεται δυτικά με αριστερόστροφη καμπύλη R=200μ και συμβάλλει στον υφιστάμενο κόμβο ΒΙ.ΠΕ. της οδού Γεωργικής Σχολής και του κεντρικού τμήματος του Περιφερειακού, διαμορφώνοντας το δεύτερο κυκλικό ισόπεδο κόμβο ΒΙ.ΠΕ.2. Για την αποχέτευση της οδού στο τμήμα που κινείται παράλληλα με τη ΒΙ.ΠΕ. προβλέπεται ανάμεσα στην αρτηρία και στον δρόμο ορίου της ΒΙ.ΠΕ. ορθογωνικό κανάλι με σχάρα αντί ανοιχτή τάφρος, λόγω του αστικού χαρακτήρα της περιοχής.

Δευτερεύουσες Οδοί

Οδός 1 προς Δημοτικά Σφαγεία
Η Οδός 1 είναι κατηγορίας ε2 με πλάτος 6,50μ και ακολουθεί το όριο ιδιοκτησιών μέχρι την υφιστάμενη οδό εισόδου στα σφαγεία από την οδό Αργοστολίου – Πόρου. Συμβάλλει χ.θ. 0+083 της αρτηρίας και μηκοτομικά κινείται επί του εδάφους με ήπια κλίση 1%. Έχει μήκος 121,93μ.

Οδός 2 προς αποθήκες Δεστούνη
Η Οδός 2 είναι κατηγορίας η2 με πλάτος 4,50μ και έχει ως αφετηρία τον ισόπεδο κόμβο ΒΙ.ΠΕ.1 με σκοπό να συνδέσει τις αποθήκες Δεστούνη με το κύριο οδικό δίκτυο της περιοχής. Η οδός σχεδιάστηκε ως ασφαλτοστρωμένη στο αρχικό τμήμα συμβολής της στον κυκλικό κόμβο και στη συνέχεια ως χωμάτινη. Έχει μήκος 119,54μ.

Οδός 3 – 1η Είσοδος ΒΙ.ΠΕ.
Η Οδός 3 έχει ως αφετηρία τον ισόπεδο κόμβο ΒΙ.ΠΕ.1 και σκοπό να εξυπηρετήσει την ανατολική είσοδο της ΒΙ.ΠΕ. Όπως έχει ήδη αναφερθεί, λόγω της υψομετρικής διαφοράς που καλύπτει παρουσιάζει έντονη μηκοτομική κλίση, η οποία θεωρήθηκε ως δέσμευση για την υψομετρική τοποθέτηση του κυκλικού κόμβου. Το μήκος επέμβασης είναι 88,04μ.

Οδός 4 ορίου ΒΙ.ΠΕ.
βελτίωση της υφιστάμενης οδού μήκους 457,30μ.στο ανατολικό όριο της ΒΙ.ΠΕ.

Οδός 5 – 2η Είσοδος ΒΙ.ΠΕ.
τμήμα μήκους 38,18μ. της οδού Γεωργικής Σχολής από τον Ισόπεδο Κόμβο ΒΙ.ΠΕ.2 μέχρι τον Ισόπεδο Κόμβο εντός ΒΙ.ΠΕ. Σχεδιάστηκε ως συνδετήριος κλάδος κόμβων με διαχωρισμένες κατευθύνσεις για τον αποτελεσματικό έλεγχο της κυκλοφορίας.

Οδός 6 Γεωργικής Σχολής
Ο κλάδος αυτός έχει ως αφετηρία τον ισόπεδο κόμβο ΒΙ.ΠΕ.2 και στο τέλος ταυτίζεται με την οδό Γεωργικής Σχολής, μήκους 100,00μ.

Οδός 7 Κεφαλλήνων
Κατασκευασμένο κεντρικό τμήμα, τροποποιείται ελάχιστα προκειμένου να προσαρμοστεί υψομετρικά με το σχεδιασμό του νέου κυκλικού κόμβου ΒΙ.ΠΕ.2. Παράλληλα διαπλατύνεται τμήμα της οδού για την εφαρμογή της νέας νησίδας του κυκλικού κόμβου. Η διαπλάτυνση μηκους176,68μ.της οδού οδήγησε στην κατάληψη τμήματος νότια της οδού που οδηγεί στην απαίτηση μετατόπισης του υφιστάμενου τοίχου υποστήριξης.

Ισόπεδοι Κόμβοι

Ισόπεδος κόμβος Κουτάβου
Πρόκειται για τρισκελή κυκλικό κόμβο δύο λωρίδων κυκλοφορίας διαμέτρου D=45μ στον οποίο σήμερα συμβάλλουν κάθετα τρεις οδικοί άξονες:
α) η πρόσφατα κατασκευασμένη μαζί με τον κόμβο τετραίχνη αρτηρία Αργοστόλι – Κοκκολάτα – Πόρος από νοτιοανατολικά,
β) η δίιχνη οδός από Σάμη, Ληξούρι, Φισκάρδο από βορειοανατολικά και γ) η επίσης δίιχνη οδός από το Αργοστόλι από βορειοδυτικά.
Ο Περιφερειακός του Αργοστολίου μελετήθηκε ώστε να συμβάλει στον κόμβο από νοτιοδυτικά σχηματίζοντας κανονικό τετρασκελή κυκλικό κόμβο.

Ισόπεδος κόμβος Δημοτικών Σφαγείων
Η οδός 1 προς τα Δημοτικά Σφαγεία συμβάλλει από αριστερά στην αρτηρία στη χ.θ. 0+083, δημιουργώντας τον Ισόπεδο Κόμβο Δημοτικών Σφαγείων. Πρόκειται για τρισκελή ημικόμβο συμβατικής μορφής, ο οποίος παρέχει τη δυνατότητα εισόδου και εξόδου προς τα σφαγεία, με απαγόρευση των αριστερών στροφών της κίνησης από τον κόμβο Κουτάβου προς Σφαγεία. Η επιλογή αυτή προέκυψε για λόγους οδικής ασφάλειας, καθώς ο κόμβος χωροθετείται σε μικρή απόσταση από τον κυκλικό κόμβο. Παρόλα αυτά δίνεται η δυνατότητα εισόδου από τον δρόμο Αργοστολίου – Πόρου, καθώς και η δυνατότητα πλήρους αναστροφής μέσω των εκατέρωθεν κυκλικών κόμβων.

Κυκλικός κόμβος ΒΙ.ΠΕ. 1
Τα βασικά γεωμετρικά χαρακτηριστικά του προτεινόμενου κόμβου είναι τα εξής:
Η εξωτερική διάμετρός του είναι 40μ. Το πλάτος της λωρίδας κυκλοφορίας εντός του κυκλικού κόμβου είναι 6μ.
Έχει σχεδιασθεί μία επιπλέον ζώνη πλάτους 2μ στο εσωτερικό της λωρίδας κυκλοφορίας που βοηθάει την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων στον κυκλικό κόμβο καθώς καλύπτει το απαιτούμενο πλάτος των οπισθοτροχιών. Η ζώνη αυτή προβλέπεται να κατασκευαστεί με σκυρόδεμα ή κυβόλιθους.
Στο κέντρο του κυκλικού κόμβου προβλέπεται υπερυψωμένη κυκλική νησίδα διαμέτρου 24μ.

Κυκλικός κόμβος ΒΙ.ΠΕ. 2
Τα βασικά γεωμετρικά χαρακτηριστικά του προτεινόμενου κόμβου είναι τα εξής:
Η εξωτερική διάμετρός του είναι 34μ. Το πλάτος της λωρίδας κυκλοφορίας εντός του κυκλικού κόμβου είναι 6μ.
Έχει σχεδιασθεί μία επιπλέον ζώνη πλάτους 2μ στο εσωτερικό της λωρίδας κυκλοφορίας που βοηθάει την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων στον κυκλικό κόμβο καθώς καλύπτει το απαιτούμενο πλάτος των οπισθοτροχιών. Η ζώνη αυτή προβλέπεται να κατασκευαστεί με σκυρόδεμα ή κυβόλιθους.
Στο κέντρο του κυκλικού κόμβου προβλέπεται υπερυψωμένη κυκλική νησίδα διαμέτρου 18μ.

Ρεπορτάζ Ξενοφώντας Ευαγγελάτος

ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΑΙ Η ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΧΩΡΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ

Related Posts

LEAVE A COMMENT

Make sure you enter the(*) required information where indicated. HTML code is not allowed