Καίει ακόμη η φωτιά στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Μια τραγωδία ανάλογη με εκείνη του Norman Atlantic αποφεύχθηκε, κανείς δεν τραυματίστηκε από τη φωτιά που ξέσπασε το βράδυ της Τρίτης στο πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της ΑΝΕΚ ενώ βρισκόταν εν πλω για τα Χανιά.
Οι κίνδυνοι από την πυρκαγιά που εξακολουθεί να σιγοκαίει, παραμένουν. Γιατί δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο ακόμη και να βουλιάξει το πλοίο, που βρίσκεται στην είσοδο του λιμανιού του Πειραιά. Η μαραθώνια προσπάθεια των ισχυρότατων δυνάμεων της Πυροσβεστικής συνεχίζονται, αλλά υπό εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, καθώς στο εσωτερικό του πλοίου υπάρχει παντού πυκνός καπνός που απαγορεύει στους πυροσβέστες να φτάσουν στην εστία της φωτιάς. Η τελευταία εκτίμηση αναφέρει πως θα χρειαστούν τουλάχιστον δυο ή ακόμα και τρεις μέρες έως ότου να καταφέρουν οι άνδρες της Πυροσβεστικής να σβήσουν τη φωτιά, που σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες ξέσπασε σε φορτηγό ψυγείο που βρισκόταν στο γκαράζ Νο3 του πλοίου. Εξαιτίας των τόνων νερού που έχουν πέσει στο καράβι, το πλοίο έχει πάρει κλίση 6 μοιρών. Και κανείς, 24 και πλέον ώρες μετά το ξέσπασμα της φωτιάς, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο το πλοίο να καεί ή ακόμη και να βουλιάξει στο λιμάνι του Πειραιά. «Στην καλύτερη περίπτωση το πλοίο θα χρειαστεί αλλαγές σε πολλά ελάσματα που έχουν παραμορφωθεί από τις υψηλές θερμοκρασίες, ενώ δεκάδες οχήματα που παραμένουν στο γκαράζ θα καταστραφούν», αναφέρουν μηχανικοί και καπετάνιοι που βρέθηκαν επιτόπου.
Δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκφράζουν ανησυχία πως η φωτιά μπορεί να επεκταθεί. Και δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο ακόμη και να βουλιάξει το «Ελευθέριος Βενιζέλος» και αυτό θα προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς το καράβι έχει αγκυροβολήσει στην είσοδο του λιμανιού, κοντά στο λεγόμενο «Λιοντάρι». Οι ειδικοί θεωρούν ότι το ενδεχόμενο να μετακινηθεί το πλοίο πριν σβήσει η φωτιά θα προκαλέσει μεγαλύτερη ζημιά. Από την πρώτη στιγμή που τα ξημερώματα της Τετάρτης το πλοίο επέστρεψε στον Πειραιά ξεκίνησε η τιτάνια προσπάθεια για την κατάσβεση της φωτιάς. Όμως το γεγονός πως τα γκαράζ του πλοίου ήταν γεμάτα αυτοκίνητα και ο πυκνός καπνός καλύπτει τα πάντα, κάνει δύσκολο το έργο της Πυροσβεστικής. Για να γίνει λίγο πιο εύκολο το έργο της κατάσβεσης, αποφασίστηκε να ανοιχτούν τρύπες στις λαμαρίνες του πλοίου και γίνεται κι από εκεί ρίψη νερού και αφρού. Οι δυνάμεις της Πυροσβεστικής δεν έχουν σταματήσει ούτε λεπτό την επιχείρηση κατάσβεσης. Όλη τη διάρκεια της νύχτας, 35 πυροσβέστες συνέχιζαν να δίνουν μάχη.
Σύμφωνα με το νεότερη ενημέρωση το πρωί της Πέμπτης, πλέον η πυρκαγιά έχει περιοριστεί σε μια εστία, στην αριστερή πλευρά της πλώρης. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες κατά τη διάρκεια της νύχτας απαντλήθηκαν αρκετές ποσότητες νερού από το εσωτερικό του πλοίου και πλέον οι πυροσβέστες επιχειρούν να προσεγγίσουν και σε άλλα σημεία του γκαράζ που δεν ήταν μέχρι τώρα προσβάσιμα. Ο καπνός στο μεγαλύτερο μέρος του πλοίου έχει περιοριστεί. Η επιχείρηση κατάσβεσης γίνεται βήμα βήμα, καθώς οι θερμοκρασίες μέσα στο πλοίο φτάνουν ακόμη και τους 500 βαθμούς Κελσίου και είναι ανάλογες με εκείνες που αναπτύχθηκαν κατά τη φονική φωτιά της 23ης Ιουλίου στο Μάτι. Υπενθυμίζεται ότι ο καταπέλτης του πλοίου άνοιξε χθες το πρωί, προκειμένου να γίνει μερική απομάκρυνση 19 φορτηγών και να δημιουργηθεί περισσότερος χώρος για τη διευκόλυνση των πυροσβεστών. Στο έργο της κατάσβεσης συμμετέχουν 40 άτομα με 15 οχήματα και 20 άνδρες της ΕΜΑΚ. Όταν η φωτιά τεθεί υπό πλήρη έλεγχο αναμένεται να ξεκινήσει η εκκένωση του πλοίου από τα οχήματα και τα φορτηγά.

Επιμέλεια Ξενοφώντας Ευαγγελάτος

Related Posts