Ηλεκτροδότηση του πλοίου «Fior di Levante» στην Κυλλήνη

Σάρκα και οστά παίρνει ο σχεδιασμός για το πέρασμα της ελληνικής ναυτιλίας στην εποχή του ηλεκτρισμού. Ένα σχέδιο πολλών ετών, η ηλεκτροδότηση των πλοίων κατά την παραμονή τους στο λιμάνι, γίνεται πραγματικότητα.
Στις 20 Δεκεμβρίου 2018 και στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Elemed (Electrification in the Eastern Mediterranean), πραγματοποιούνται τα εγκαίνια με την ηλεκτροδότηση του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Fior di Levante» κατά τη διανυκτέρευσή του στο λιμάνι τα Κυλλήνης. Την είδηση έδωσε ο διευθυντής ναυτικής τεχνολογίας και καινοτομίας Νοτίου Ευρώπης, Lloyd’s Register Παναγιώτης Μήτρου κατά τη διάρκεια της δεύτερης μέρας των εργασιών της Ετήσιας Συνάντησης Ναυτικής Τεχνολογίας 2018 με χορηγό επικοινωνίας τη «Ν», η διοργάνωση του οποίου γίνεται από το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας. Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα, που αφορά τη μετάβαση της χώρας μας σε πιο περιβαλλοντικές πρακτικές, αφού με τον τρόπο αυτό η επιβάρυνση στα λιμάνια θα ελαττωθεί κατακόρυφα, ενώ παράλληλα και το κόστος αναμένεται να είναι μικρότερο για τα πλοία, καθώς όταν βρίσκονται σε λιμενικές περιοχές χρησιμοποιούν καύσιμα με περιεκτικότητα σε θείο 0,1%. Το «μεγάλο στοίχημα» είναι η υιοθέτηση ανάλογων πρωτοβουλιών και στα μεγάλα λιμάνια της χώρας, όπως ο Πειραιάς, ο οποίος υποδέχεται δεκάδες πλοία σε καθημερινή βάση, η Θεσσαλονίκη και τα άλλη εθνικής σημασίας λιμάνια. Σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχει στη διάθεσή της η «Ν», στο λιμάνι του Πειραιά οι συζητήσεις ανάμεσα σε όλους τους φορείς είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο. Ήδη μεγάλα λιμάνια ανά τον κόσμο, με πρωτοπόρα τα αμερικανικά, έχουν εγκαταστήσει παροχές ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς, τεχνολογία γνωστή και ως «cold-ironing», αναγκάζοντας τα πλοία να έχουν σβηστές τις μηχανές και τα φουγάρα τους.

Επιμέλεια Αντώνης Τσιμπλάκης

Related Posts

LEAVE A COMMENT

Make sure you enter the(*) required information where indicated. HTML code is not allowed