Τα κομβικά σημεία, οι παρεμβάσεις και οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν στο Αργοστόλι για να λυθεί το τεράστιο πρόβλημα του κυκλοφοριακού της πόλης

Τριάντα εννιά χρόνια (1983-2022) έχουν περάσει μέχρι σήμερα και στο χρονικό αυτό διάστημα κανείς μα κανείς Δημοτικός Άρχοντας που κάθισε στο δημαρχιακό θώκο δεν κατάφερε να ασχοληθεί σοβαρά και να δώσει λύση στο διαχρονικό και τεράστιο πρόβλημα της πόλης του Αργοστολιού, αυτό της απρόσκοπτης κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων.
Μέχρι σήμερα πολλές υπήρξαν οι μελέτες και οι παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο χωρίς όμως κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα. Πειραματισμοί, οι οποίοι αντί να βελτιώσουν το κυκλοφοριακό μπάχαλο δεν κατάφεραν τίποτε άλλο από να γίνει η κυκλοφορία στην πόλη δημοτών και επισκεπτών γολγοθάς και ένα σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες. Θέλω να πιστεύω ότι το τωρινό κάλεσμα της Δημοτικής Αρχής για Δημόσια Διαβούλευση θα συνεισφέρει στη συγκέντρωση πολλών απόψεων και στοιχείων με στόχο την σύνταξη μιας ολοκληρωμένης, σοβαρής και βιώσιμης μελέτης, που θα βασίζεται από την εμπειρία και την άποψη αυτών που καθημερινά βιώνουν το πρόβλημα. Πιστεύω λοιπόν ότι τα κομβικά σημεία για παρεμβάσεις και αλλαγές είναι:
1) Πρώτα πρώτα, θεωρώ ότι είναι επιτακτική ανάγκη η επανασύσταση της υπηρεσίας της Δημοτικής Αστυνομίας, επανδρωμένη με άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό και εξοπλισμένη με τα απαραίτητα υλικοτεχνικά εφόδια για την απρόσκοπτη εκτέλεση των αρμοδιοτήτων της.
2) Δημιουργία χώρων στάθμευσης στη περιοχή του Κλειστού Γυμναστηρίου «Αντώνης Τρίτσης» και του Δημοτικού Σταδίου που τους οδηγούς και επιβάτες των οχημάτων θα τους εξυπηρετεί δημοτικό λεωφορείο από και προς την πόλη (μικρή γραμμή) με διαδρομή την παραλιακή Αντ. Τρίτση, Ρ. Βεργωτή, Λ. Βεργωτή, Κλειστό Γυμναστήριο.
3) Κατασκευή των δύο κόμβων, ο ένας στη συμβολή των οδών Λ. Βεργωτή με την οδό Σουηδίας και τον άλλο στη συμβολή των οδών Χαροκόπου, Κ. Βεργωτή, Ηλ. Ζερβού και Α. Παπανδρέου (Νάπιερ).
4) Η οδός Σουηδίας να γίνει μονόδρομος με κατεύθυνση από Λ. Βεργωτή προς Λάσσης με παράλληλη κατασκευή πεζοδρομίων και βελτίωση των υπαρχόντων με εσοχές και λωρίδα κυκλοφορίας οχημάτων 3,5 μέτρων. Η οδός αυτή θα είναι η δεύτερη είσοδος στη πόλη και σαν εναλλακτική έξοδο και οδό προς τη περιοχή, υπάρχει ο Περιφεριακός και η Στ. Πυλαρινού.
5) Η Λ. Βεργωτή από τη συμβολή της με την οδό Δεβοσέτου μέχρι και την συμβολή της με την οδό Σουηδίας, να γίνει μονόδρομος και να ενσωματωθεί με το υπόλοιπο τμήμα με κατεύθυνση προς νότια προς τη Σουηδίας και να είναι η βασική εξοδος της πόλης. Αυτό βέβαια προϋποθέτει την διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και στάθμευση οχημάτων σε εσοχές με λωρίδα κυκλοφορίας 3,50 μέτρων.
6) Αλλαγή κατεύθυνσης της οδού Σιτεμπόρων με ταυτόχρονη αύξηση του πλάτους των πεζοδρομίων με εσοχές για τη στάθμευση των οχημάτων με λωρίδα κυκλοφορίας αυτών 3,00 μέτρα.
7) Στη παραλιακή οδό Αντώνη Τρίτση από τη συμβολή της με τη Δεβοσέτου μέχρι την συμβολή της με την οδό Ρ. Βεργωτή να απαγορευτεί η στάθμευση από τη αριστερή πλευρά, η πιάτσα των ΤΑΧΙ να μεταφερθεί στο χώρο του παλιού ΚΤΕΛ και να κατασκευασθεί νησίδα παράλληλη με τον άξονα της οδού, πλάτους από 0,70 μ. έως 0,90 μ. με κατά διαστήματα ανοίγματα για την απρόσκοπτη είσοδο-έξοδο των οχημάτων από το χώρο της πλαγιοκάθετης στάθμευσης, σε απόσταση 3,50 μ. από το αριστερό πεζοδρόμιο για να οριοθετήσει την λωρίδα κυκλοφορίας των οχημάτων και του χώρου που θα κινούνται τα οχήματα για στάθμευση. Οι κάθετες της Παραλιακής κατά σειρά να γίνουν:
Το τμήμα της οδού Δεβοσέτου από την Λ. Βεργωτή μέχρι τη Γέφυρα να γίνει μονόδρομος κάθοδος προς τη παραλία.
Το τμήμα της οδού Κεφάλου από παραλία μέχρι τη Λ. Βεργωτή να μείνει ως έχει.
Η Αν. Μεταξά από Λ. Βεργωτή μέχρι παραλία να παραμείνει ως έχει.
Η Δρακοπούλου να μείνει όπως έχει.
Η Β. Βανδώρου να γίνει πεζόδρομος με τοποθέτηση κυβόλιθων.
Η οδός Σωτήρος να μείνει ως έχει.
Η Αν. Χοιδά να παραμείνει όπως είναι και στη συμβολή της με τη Λ. Βεργωτή να τοποθετηθούν φωτεινοί σηματοδότες.
Η οδός Κρήτης να γίνει μονόδρομος με κατεύθυνση από Βύρωνος προς Αν. Χοϊδά.
Οι οδοί Κέρκυρας και Ζακύνθου να μείνουν όπως έχουν. Το τμήμα της οδού Βύρωνος από Λ. Βεργωτή έως Παραλία να μείνει ως έχει και να δημιουργηθούν χώροι στάθμευσης σε εσοχές και διαπλάτυνση πεζοδρομίων.
Στο δε τμήμα της οδού μπροστά από το Φαρμακείο μέχρι και το Ξενοδοχείο να παραχωρηθεί χώρος για στάθμευση εξυπηρέτησης των ασθενών των ιατρείων και των πελατών του φαρμακείου και ξενοδοχείου.
9) Στο κόμβο που θα κατασκευασθεί στο Νάπιερ να τοποθετηθούν φωτεινοί σηματοδότες.
10) Κατασκευή νέων ραμπών ΑΜΕΑ (όπου χρειάζονται) και βελτίωση υπαρχόντων.
11) Τοποθέτηση νέων και αντικατάσταση φθαρμένων πινακίδων σήμανσης κυκλοφορίας και ονοματοθεσίας οδών και αρίθμηση ακινήτων.
12) Νέες διαγραμμίσεις και βελτίωση παλαιών καθώς και κατασκευή υπερυψωμένων διαβάσεων πεζών, όπου γίνεται κάθετη διέλευση πεζών από τις οδούς και ειδικά μπροστά από όλα τα Σχολικά Συγκροτήματα, με θερμοπλαστικό υλικό.
13) Κατασκευή ποδηλατοδρόμων ειδικά στα πεζοδρόμια που προσφέρονται προς τούτο λόγω πλάτους.
14) Επαναφορά της ελεγχόμενης στάθμευσης στη Παραλιακή, Ρ. Βεργωτή, Βύρωνος (στο τμήμα από Λ. Βεργωτή μέχρι Παραλία), Κρήτης και την ταυτόχρονη ισχύ των καρτών ελεύθερης στάθμευσης των μόνιμων κατοίκων στις περιοχές των παραπάνω αναφερόμενων οδών.
15) Για την οδό Μομφεράτου από τη συμβολή της με την οδό Χαροκόπου μέχρι τη συμβολή της με την οδό Ι. Μεταξά να ισχύσει η εκ περιτροπής στάθμευση λόγω του μη επαρκούς πλάτους για δυο λωρίδων κυκλοφορίας και στάθμευση οχημάτων από τις δύο πλευρές.
16) Επιτακτική ανάγκη για την ασφαλή διέλευση των πεζών-μαθητών είναι η κατασκευή-αναβάθμιση πεζοδρομίων στις οδούς Α. Παπανδρέου, Σκλάβου (Λασσης) σε όλο το μήκος τους, από το Νάπιερ μέχρι το Φαραώ και από τις δυο πλευρές. Και κάτι που πρέπει να σκεφτούμε πολύ σοβαρά είναι η απομάκρυνση αυτού του αίσχους που χρόνια τώρα λέμε στο Παραλιακό Μέτωπο.

Κώστας Διακάτος

Related Posts

LEAVE A COMMENT

Make sure you enter the(*) required information where indicated. HTML code is not allowed