Παναγής Δρακουλόγκωνας: «Η Π.Α. Κράτσα έδωσε 1,86 εκ. για μια και μόνο μελέτη, την στιγμή που σαν Αντιπεριφερειάρχης με λιγότερα χρήματα διεκπεραίωσα δεκάδες έργα στα νησιά μας»

Κατ’ ακολουθία ορισμένων τοποθετήσεων βρίσκομαι στην ανάγκη να παραθέσω ορισμένα στοιχεία. Η παρέμβασή μου αυτή περιορίζεται μόνο στην παράθεση στοιχείων, με ένα μικρό σχολιασμό και (συνειδητά) χωρίς κανέναν χαρακτηρισμό ή «δεύτερες σκέψεις».
Με την υπ’ αρ. 619/2022 Απόφαση της πλειοψηφίας της Ο.Ε. της Π.Ι.Ν. εγκρίθηκε το «πρακτικό Ι» και ουσιαστικά υπήρξε επιλογή του αναδόχου της, προαναφερόμενης μελέτης, καθώς και ο καθορισμός της αμοιβής αυτού στο ποσό των 1.863,805,96€. Η επιλογή έγινε με τη διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση πρόσκλησης και χρήση ΕΣΗΔΗΣ (αρθ.32 παρ.2γ Ν.4412/16). Η μελέτη αφορά την αντιμετώπιση των βλαβών που προκλήθηκαν στο Ε.Ο. δίκτυο, από τον ΙΑΝΟ, και ειδικότερα σε τρία τμήματα αυτού, ήτοι Δράπανο – Καρδακάτα (σε μήκος13 χιλ.), Σάμη-Τζανάτα (6,3 χιλ.), ΕΟ 25 – Διλινάτα (1,37χιλ).


Τα αναφερόμενα στον πίνακα Α. 20 έργα μελετήθηκαν, χρηματοδοτήθηκαν, δημοπρατήθηκαν, συμβασιοποιήθηκαν και εκτελέστηκαν από την Περιφερειακή Αρχή της ΑΝΑΣΑ, όπως και οι αναφερόμενες 3 μελέτες. Το έργο του ηλεκτροφωτισμού του Κουτάβου, της αντιμετώπισης των κατολισθητικών φαινομένων στον Πίσω Αετό, η βραχοπροστασία στο στενό του Πόρου, η αποκατάσταση του οδοστρώματος στην Ε.Ο. Σάμη-Τζανάτα, ο δρόμος προς τον Μυκηναϊκό τάφο Τζανάτων, η οδός στα Μουζακάτα, η βελτίωση της οδού προς Αεροδρόμιο, η αποκατάσταση του δρόμου προς Θηνιά, η αποκατάσταση του οδικού δικτύου στην Ιθάκη, (λίγα μόνο από τα έργα οδοποιίας της περιόδου 2014-2019), οι χώροι υγιεινής στο δημοτικό σχολείο Σάμης, η σκάλα διαφυγής στο Γυμνάσιο Κεραμειών, 2 (από τα 4 συνολικά) γήπεδα, η αντιπλημμυρική προστασία του ρέματος στον Καραβόμυλο και η νέα γέφυρα (που στον ΙΑΝΟ αποδείχθηκε τόσο η χρησιμότητα, όσο και η αποτελεσματικότητα του έργου αυτού), 4 άλλα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, που έχουν προ πολλού αποδοθεί στην τοπική κοινωνία,20 συνολικά έργα αλλά και 3 πολύ σημαντικές μελέτες, κόστισαν λιγότερο από την προβλεπόμενη αμοιβή ενός μελετητή, για μια απλή μελέτη.

Α.

ΕΡΓΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΟΣΟ ΣΥΜΒΑΣΗΣ
Ηλεκτροφωτισμός, συντήρηση και αναβάθμιση Επαρχιακού Οδικού τμήματος Αργοστόλι – κόμβος Κουτάβου. 300.000,00 € 113.213,65 €
Έργα αντιμετώπισης κατολίσθησης δρόμου προς λιμάνι Πισαετού. 319.761,29 € 278.192,31 €
Ανάσχεση καταπτώσεων στην είσοδο του Πόρου. 150.000,00 € 73.399,92 €
Αποκατάσταση βατότητας οδού προς Μυκηναϊκό τάφο Τζανάτων. 30.000,00 € 29.639,03 €
Αποκατάσταση βατότητας Επαρχιακής Οδού αρ. 24. 74.000,00 € 53.236,93 €
Συντήρηση και αναβάθμιση Επαρχιακής Οδού με αρ. 6 προς αεροδρόμιο. 130.000,00 € 63.700,00 €
Αποκατάσταση ασφάλειας πρανούς Επαρχιακής Οδού αρ. 25 λόγω βλαβών από τους σεισμούς. 376.000,00 € 101.520,02 €
Συντήρηση και αποκατάσταση βλαβών Επαρχιακού Οδικού Δικτύου Ιθάκης. 71.582,00 € 42.233,92 €
Συντηρήσεις και αποκαταστάσεις βλαβών σε τμήματα του Ε.Ο. Δικτύου Ιθάκης. 182.112,11 € 122.226,40 €
Συντήρηση και αποκατάσταση Ε.Ο.Δ. Ιθάκης. 71.582,00 € 42.233,92 €
Ασφαλτόστρωση Ε.Ο. δικτύου προς Άγιο Γεράσιμο 100.000,00 € 62.000,00 €
Κατασκευή μεταλλικής σκάλας διαφυγής σε φυσικές καταστροφές στο Λύκειο Κεραμειών. 63.645,00 € 62. 372,32 €
Προσθήκη χώρων υγιεινής στο Δημοτικό Σχολείο Σάμης. 105.000,00 € 69.256,06 €
Γήπεδο Σκάλας. 200.000,00 € 147.599,99 €
Γήπεδο Καραβομύλου. 140.000,00 € 137.200 €
Αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις και εργασίες συντήρησης ρέματος «Πετάλη» Καραβομύλου Σάμης. 70.000,00 € 42.699,98 €
Συντήρηση Υδρογραφικού Δικτύου Κεφ/νιας & Ιθάκης. 50.000,00 € 49.000,01 €
Συντήρηση ανακατασκευή τεχνικών απορροής ομβρίων στο Εθνικό και Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο Κεφαλονιάς. 100.000,00 € 71.000,06 €
Αντιπλημμυρικά έργα Ιθάκης. 100.000,00 € 68.065,81 €
Συντήρηση και αποκατάσταση τεχνικών έργων και καθαρισμός κλάδων του Υδρογραφικού Δικτύου Ιθάκης. 53.805,00 € 51.273,18 €
Μελέτη οριοθέτησης και διευθέτησης ρέματος Σιμωτάτων. 331.725,00 € 75.110,00 €
Μελέτη Αντιμετώπισης κατολισθητικών βλαβών Επαρχιακού Οδικού τμήματος «Μπρος Αετός Ιθάκης». 169.627,00 € 32.798 €
Μελέτη Νέας Γέφυρας και βελτίωσης Επαρχιακού Οδικού τμήματος εισόδου Πόρου. 243.000,00 € 88.540,34 €
ΣΥΝΟΛΟ 3.431.839,40 € 1.876.511,85 €

Η Περιφερειακή αρχή της ΑΝΑΣΑ στην δίνη της μέγιστης δημοσιονομικής κρίσης, την περίοδο των μνημονίων, υπό το καθεστώς των capital controls, την συνακόλουθη όλων των ανωτέρω υπόχρηματοδότηση, με το βάρος της παράνομης και άδικης κατάσχεσης 5.718.205 € από τους λογαριασμούς της Π.Ε. Κεφαλονιάς, προσπάθησε να αποδώσει στην κοινωνία των νησιών μας όσα περισσότερα μπορούσε με το ελάχιστο δυνατό κόστος και η προσπάθεια αυτή έχει αφήσει θετικό αποτύπωμα στα νησιά μας. Προσωπικά, εκτιμώ ότι από το κόστος των προαναφερόμενων έργων και μελετών (1.844,134,85€) αβίαστα προκύπτει το συμπέρασμα πως τα νησιά μας στερήθηκαν σημαντικά έργα από την παράνομη κατάσχεση ποσού άνω των 5.700.000€, μόνο από τους λογαριασμούς της ΠΕ Κεφαλονιάς. Εξ αυτού του λόγου το γεγονός της κατάσχεσης, από την πρώτη στιγμή μέχρι και σήμερα, μου προκαλεί οργή, θλίψη και απογοήτευση. Αναγνωρίζοντας τα λάθη και τις αστοχίες μου, τις παραλείψεις και την αργοπορία μου κάποιες φορές, έχοντας την απόλυτη εμπιστοσύνη του Περιφερειάρχη και την αμέριστη συμπαράσταση των συνεργατών μου στην ΑΝΑΣΑ και στις ΠΕ Κεφαλονιάς και Ιθάκης, εργάστηκα προς τον σκοπό της απόδοσης στα νησιά μας «μικρών» και «μεσαίων» (μέρος των οποίων είναι τα προαναφερόμενα), καθώς και «μεγάλων» («Χάρακας», Λιμάνι Πίσω Αετού, αποκατάσταση – βραχοπροστασία Π/Υ 2.000.000€, οδός «Λιβάδι» – Ληξούρι Π/Υ 1.075.000€, αποκατάσταση ΕΟ δικτύου Παλλικής συνολικού Π/Υ 1.212.227€, οδός στις «Καταβόθρες» Π/Υ 450.000€, κ.α.) έργα.
Δεν νιώθω περήφανος για κάτι, όμως δεν ντρέπομαι και για τίποτε. Όλα τα προαναφερόμενα στοιχεία προκύπτουν από αποφάσεις της Ο.Ε. της Π.Ι.Ν. που βρίσκονται αναρτημένες στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ. Στα ποσά των συμβάσεων και στην προβλεπόμενη αμοιβή του μελετητή συμπεριλαμβάνεται Φ.Π.Α.

Παναγής Δρακουλόγκωνας
Δικηγόρος στον Άρειο Πάγο
Περιφερειακός Σύμβουλος με την ΑΝΑΣΑ

Related Posts

LEAVE A COMMENT

Make sure you enter the(*) required information where indicated. HTML code is not allowed