Οργή κατά του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή

Το ερώτημα που τίθεται και που θέτει και ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενιδουνιάς, είναι προφανώς το τι ακριβώς θα έκανε στο αποκαλούμενο Κέντρο Σηματοδότησης και Τηλεδιοίκησης Σιδηροδρομικού Δικτύου Βόρειας Ελλάδας ο ίδιος ο Πρωθυπουργός ο οποίος είχε προγραμματίσει επίσκεψη σήμερα, ημέρα της τραγωδίας, Τετάρτη 1η Μαρτίου.
Σημειώστε πώς σύμφωνα με τις αποκαλύψεις των ειδικών, δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση δικτύου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και καμία ψηφιοποίηση διαχείρισης του δικτύου Δυτικής Μακεδονίας ενώ η ηλεκτρονική – ψηφιακή διαχείριση της γραμμής Αθήνας Θεσσαλονίκης δεν λειτουργεί εδώ και δύο περίπου δεκαετίες. Ο ίδιος ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και καθ’ ύλην αρμόδιος άρα και άμεσα υπεύθυνος για την λειτουργία του υλικού, ο Κώστας Καραμανλής είχε δηλώσει την 20 Φεβρουαρίου πώς « Δεν παίζουμε με την ασφάλεια των επιβατών στα τραίνα». Οκτώ (8) ημέρες αργότερα , ημέρα με την ημέρα η τραγωδία στον Ευαγγελισμό Τεμπών αποκαλύπτει πώς όχι μόνον «παίζουν οι κρατικές αρχές και η εταιρεία διαχείρισης των τραίνων αλλά και ο ΟΣΕ που έχει την ευθύνη των σιδηροδρομικών υποδομών, με την ασφάλεια των επιβατών αλλά και την υπονομεύουν μην προβαίνοντας στην αυτονόητη αναβάθμιση της ασφάλειας των μεταφορών. Στην συγκεκριμένη περίπτωση και σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Ζούγκλας η τραγωδία προκλήθηκε από ανθρώπινο λάθος μεν αλλά λόγω του πλήρως αναξιόπιστού υλικού διαχείρισης .
Τα τεχνολογικά ελλείμματα προκάλεσαν την κατά ανάγκη αναξιόπιστη ανθρώπινη παρέμβαση του Σταθμάρχη. Κάτι αδιανόητο για την ψηφιακή ελεγκτική καθημερινότητα των δυτικών ευρωπαϊκών ελεγκτικών συστημάτων διαχείρισης. Σημειώνεται πώς οι μηχανοδηγοί και των δύο αμαξοστοιχιών έλαβαν εντολή να εισέλθουν στην γραμμή καθόδου αν και στο σημείο αυτό η γραμμή είναι διπλής κατευθύνσεως. Τελευταίος έλαβε την εντολή ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Είναι αυτός ο οποίος και ακούστηκε να λέει από τον ασύρματο «Πάμε και ότι γίνει». Επιπροσθέτως αναφέρουμε το εξής. Τον Νοέμβριο του 2022, μετά από ατύχημα που συνέβη στις 25 Οκτωβρίου στο δρομολόγιο Αθηνών – Χαλκίδας του Προαστιακού, όπου το τραίνο προσέκρουσε σε ηλεκτροφόρο υψηλής τάσεως καλώδιο που κρεμόταν με συνέπεια να τραυματιστεί ο μηχανοδηγός, εστάλη εξώδικο στον ΟΣΕ, στο Υπουργείο Υποδομών και στην αρμόδια ρυθμιστική αρχή. Μεταξύ των άλλων οι μηχανοδηγού είχαν καταγγείλει πώς εδώ και πολλά χρόνια δεν λειτουργεί η φωτοσηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση του δικτύου.

Related Posts

LEAVE A COMMENT

Make sure you enter the(*) required information where indicated. HTML code is not allowed